Algemene voorwaarden

1. Algemeen

PediCora is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 75521687 en is als PROVOET lid aangesloten bij de brancheorganisatie van pedicures.
Deze voorwaarde geldende voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen PediCora en de cliënt waarop PediCora deze voorwaarde van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. De cliënt is zelfverantwoordelijk voor het bijhouden van wijzigingen in de algemene voorwaarden.

2. Inspanningen

PediCora zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. PediCora zal bij wijzigingen van financiële consequenties of wijziging of aanvulling van de behandeling de cliënt zo goed mogelijk informeren.

3. Afspraken

De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak, aan PediCora melden. Als de cliënt deze verplichting niet tijdig nakomt, mag PediCora daarvoor de volledige behandelprijs in rekening brengen. Als de cliënt niet thuis is, hetzij er niet wordt opengedaan op het afgesproken tijdstip en daardoor de behandeling niet kan plaats vinden, worden alsnog alle kosten in rekening gebracht en volgt er een factuur die men binnen het wettelijk gestelde termijn van 30 dagen dient te voldoen. Bij verhindering door overmacht hoeft de cliënt zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.

Bij de behandeling bij de cliënt thuis dient de cliënt zorg te dragen voor voldoende ruimte en de door de PediCora gevraagde faciliteiten beschikbaar te stellen die nodig zijn om een goede behandeling mogelijk te maken. Ook dient de cliënt te zorgen voor een zo hygiënisch mogelijke omgeving. Als de cliënt deze normen niet of onvoldoende nakomt is PediCora gerechtigd de behandeling te weigeren, dan wel te staken en het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt in rekening te brengen.

4. Betaling

PediCora vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. Eventuele prijswijzigingen worden op de website tijdig kenbaar gemaakt.

De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en of producten contant of per factuur of betaalverzoek voldoen. De cliënt dient bij een factuur binnen 14 dagen het gehele bedrag onder vermelding van naam en factuurnummer over te maken naar het genoemde bankrekeningnummer.

5. Persoonsgegevens en privacy

De cliënt voorziet PediCora voor de eerste behandeling van alle gegevens waarvan PediCora aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. PediCora neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een elektronisch klantenbestand. PediCora behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. PediCora zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

6. Geheimhouding

PediCora is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt als, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak, PediCora is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

7. Aansprakelijkheid

PediCora is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, en/of ontstaan doordat de pedicure is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledig informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

8. Garantie

PediCora geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en producten. Deze garantie komt te vervallen indien:

  • de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd
  • de cliënt verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd
  • de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt

9. Beschadiging en diefstal

PediCora heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen als de cliënt apparatuur of producten beschadigt. PediCora meldt diefstal altijd bij de politie.

10. Klachten

Als de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen een week na ontdekking hiervan melding maken. Indien PediCora en de cliënt er mondeling niet uit komen kan de cliënt schriftelijk een klacht indienen. Deze zal dan in behandeling worden genomen waarna een reactie volgt binnen een week. Als de klacht gegrond is, zal PediCora de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien PediCora en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de geschillencommissie, waarbij PediCora via ProVoet is aangesloten.

11.Behoorlijk gedrag

De cliënt dient zich behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaalde waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft PediCora het recht de behandeling te stoppen en de gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt te berekenen.

12 Recht

Op welke overeenkomst tussen PediCora en cliënt is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.

Scroll naar boven